Brev:
Kaster op af grøntsagsmos
16. februar 2010
Alder:
6 mdr.
Kaster op af grøntsagsmos
Hej Helen
Tusind tak for dit sidst svar, som jeg havde stor glæde af. Stoppede med at slå mig selv i hovedet med at jeg gjorde det helt forkert med at ligge min datter til natten ved at amme. Og det har nu helt løst sig..
Mit spm går på skemad og nærmere betegnet skemad. Vi startede op for en måned siden, hvor vi begyndte med majs/risgrød med lidt frugtmos topping - stort hit og spiser det idag stadig med glæde - ikke en kæmpe portion men en god sjat. For et par uger siden begyndte vi med grøntsagsmos om aftenen, ikke noget hit. Hun smager gerne og virker begjestret når hun ser at der kommer mad, men når hun får mosen ind i munden får hun først opkast fornemmelser og hvis vi forsætter med det ender det med at hun kaster op (lukker ikke læberne eller vender hovedet)
Jeg har lavet mos af forskellige ting som pastinak, guleroød, kartofler og søde kartofler, både blandet og hver for sig, intet virker.
Jeg bliver nervøs fordi ville være rigtig ked af det hvis hun bliver kræsen (hun kan dog lide nærmest alle frugtmos mango, papay, æble, jordbær, banan, pære etc )
Så en dag for os ser sådan ud:
Vågner kl 6.30-7 , får en flaske 120 ml
omkring ni får lidt frugtmos
ligges til lur kl 10 og sover to timer
vågner kl 12, får her grød majs eller ris - til tider hirsegrød med topping af frugtmos, vand af kop
får lidt flaske noget tid efter inden luren ca 120 ml
ligges til lur kl 15, sover en til to timer
herefter får hun grøntsagsmos som hun spiser to skefulde af med opkastbevægelse og til tider opkast, tilbydes vand
får lidt mme ca 120 ml efter mosen
ligges til natten kl 19, får her flaske ca 140 ml
vågner en gang om natten, hvor hun får en flaske ca 100 ml
Håber du kan hjælpe mig med hvordan jeg skal tilrettelægge hendes dag mht madplan og hvordan jeg optrapper det - især hvordan jeg gør grønstsagsmos til et hit (har prøvet pulver, det var endnu værre )
Med venlig hilsen
Anja